Monday, December 12, 2011

jangan degil sangat

jangan degil sangat boleh tak?
penat sudah layan kau
sakit taggung beban diri jugak yang rasa
kau?? kau pon sakit kan

aku bukan degil la
kau ingat aku x penat
tapi aku siapa?
aku x mampu
mmg sakit tapi aku x mampu~

jangan degil sangat boleh tak?
buang lah jangan simpan sikit pon
susah sungguh ke nak faham
buat apa simpan kalau x pernah ada harga
kau?? kau rasa berharga ke

aku bukan degil la
kau ingat aku x cuba buang
kau ingat aku x pernah cuba untuk lupa
kau ingat aku sayang nak buang
berapa kali nak ulang
aku x mampu
makin aku buang, makin utuh dia disini~

jangan degil sangat boleh tak?
ada masa kau kena undur
ada masa kau kena terima
ada masa kau kena diam
sabar je la
sampai masa ada nilainya pada yang lain

aku bukan degil la
aku sedia untuk undur
aku dah lama terima
aku sentiasa diam
mmg lama jugak aku sabar
tapi dalam nak tunggu masa tu sampai
aku sakit..seksa
penantian kan satu penyeksaan..kau taw kan?~

jangan degil sangat boleh tak?
kau kata kau percaya
kau kata kau yakin
tapi kenapa kau degil??
susah sgt ke nak faham
tolonglah~~ aku tahu kau sakit
aku lagi sakit~~~

aku bukan degil la
memang aku percaya
memang aku yakin
aku tengah cuba hadapi
aku tamau lari
aku yakin ada yang pasti
cuma masih x menonjol diri
maafkan aku buat kau sakit
aku pon turut sakit
moga sakit ni buat kita gembira suatu hari nanti~

p/s: dialog diri dengan hati yang degil
bila diri tak mampu tanggung rasa hati~~

1 comment:

BUDAKECIK said...

Apa yang tertulis di #mukabuku.Yang sekerat.

Ada cerita yang panjang di sini.

Hey.

Aku di situasi sama.

Yakin tapi degil.

Kenapa?

Itu manusia.

"Suka yang buruk.Benci yang baik"

Dengan yakin yang ini.

Mahunya kita bahagia.Dengan jadi manusia.

Nanti.