Monday, September 5, 2011

celoteh raya

bila ramai2 da kumpul
masing2 nak bercerita
segala mcm perumpamaan nak kluar
ohh mmg org kedah
kalau bercakap perhhhh
siap ada perumpamaan
siap ada soundtrack
kdg x paham langsung dia punya metafora

"depa cikgu tadika..kita pon cikgu jugak..tiap2 pagi pi dok ajaq..kata pi kata mai..beletiaq hat tu beletiaq hat ni..kigha pi kigha mai..anak2 mughid kita tak kata pa satu..dok diam tegak situ..dok tak dok, kluaq ayaq mata meleleh mai tahan..anak mughid pakai teghiak, kita balik la..esok mai pulak..dok ulang benda tu la" [kena baca dengan nada loghat kedah pure]

huihh mula2 jenuh jugak la aku dok fikir..hahaha akhirnya dapat tangkap..

aku punya habit kalau asyik sgt dengaq org bercerita, aku selalu tersasul..

poket aku tadak sluaq

sepatutnya: sluaq aku tadak poket

kalau nak ketuk pintu masuk la dulu

sepatutnya: kalau nak masuk, ketuk pintula dulu

bulu hidung masuk kucing

sepatutnya: bulu kucing masuk hidung

ambik peti aih boh dlam daging tu

sepatutnya: ambik daging boh dalam peti aih tu

haihh cakap pon da terbalik sana sini..selalu sngt aku ckp cmtu..kdg2 tak sedar..aku prasan selalu aku ckp cmni bila keadaan sekeliling aku tu crowded..dengan semua org nk ckp..huhuhu

serba sikit celoteh aidilfitri..rasanya x lambt lagi kan nak ckp.."salam aidilfitri"

4 comments:

^DyaNnaPandA^ said...

Selamat Ari Raya!
hehe..lawak la..
bile bc loghat kedah, t'ingat tok ak..rindu lak nk balik kg, weh..

taun ni kami xbalik ghaya, xtau depa lagu mna..huhu..

nway, lg smggu je sem nk start! xbest tul..huu..

faza17 said...

hahaha
ko pandai wat loghat kedah ke..haha
meh2 sini balik kampung
nnt gerak balik upm skali ngan aku
hahaha

BUDAKECIK said...

Selamat Hari Raya.

Maaf semua - semua.

:)

faza17 said...

selamat hari raya

0-0

=)