Sunday, July 17, 2011

nisfu shaaban~~

nisfu shaaban
haihh teringat kenduri kat surau sebelah umah tu
sedap tu mkn nasik daging..tp aku??
aku mkn twiggies ngan a&w masa bukak pose td
haihhh ternampak nampak je nasik daging tu
*tu la sape suh dgr org dscss nk wat kndri*

tape la next time ade lagi..kata on diet bhahaha
nisfu shaaban kan buku amalan di tukar..
bukak buku baru la ni kiranya
so bukak buku baru
nak kena buat azam baru la jgk..

korg x bosan ke klu buku kiri lagi tebal dari buku kanan
kalau di fikirkan aku rase dlm sehari tu byk je buku belah kiri da guna
buku kanan tataw la..ntah2 bersih je *hish harapnye tak la*
so aku rasa aku nak berubah la
change to a better person
dengar cam senang tp..
boleh ke aku wat?? ahh susah
ceh belom start da ckp susah, mana smgt nisfu shaaban paah???

yeah i want to be better
i want to try
i want to do
i want to make it true
but i need support

da byk kali pintu hati di ketuk utk berubah
tp da byk kali tu jgk aku abaikan seruan tu
kali ni aku tanak abaikan
tp aku tataw aku mampu ke x
huarhhhh try dulu
paksa diri
utk kebaikan diri
please!!!

bukan senang nak jadi baik
berubah la paah
sebelum terlambat
sebelum mata tertutup rapat
sebelum Allah da tanak amik kisah pasal aku n tanak ketuk hati aku lg
*uiii seram kan klu Allah da tak kisah*
change paah change!!
before its too late..

berubahlah di jam kesepuluh..selamat kalau mati dijam kesebelas..
klu rancang nak berubah di jam ke duabelas tp mati di jam ke sebelas cane?? kan naya tu
*adaptasi dari Hlovate, contengan jalanan*

dlm versus hlovate conteng:
"berubahlah walaupun payah
berubahlah kearah hidup yang lebih indah
hidup dan masa muda sekali cuma
sanggup nak sia-siakan tanpa redha-Nya?"

think about it and take the action!!!

thanks to hlovate for the books..sentap!!
thanks to you for the comments and supports!!

for now, I can just say "I'll do my best!!!"








3 comments:

JawahirAbdullah said...

ghazzz! sentap. idkw,novel Hlovate looks like jz a ordinary novel yg citer pasal mushy lovey love story, but really, it touches something deep inside.

"the hardest battle is when you're against yourself"

change, change for good, kak paah.
niat dah ada,insyaAllah. goodluck. =)

faza17 said...

hehe thanks wawa..niat ada tp.
takut kecundang tgh jln..
takut kalah dgn keadaan..
takut kalah dgn hati
takut kalah dgn akal
paling takut skali kalah dgn NAFSU

haihh tp klo x try tataw kan..hehe

btw wawa, idkw ape eh??hehe
i cant figure it out..hohoho

JawahirAbdullah said...

idkw = I Dont Know Why.. =)